Dnevi evropske kulturne dediščine 2022 na OŠ VITANJE
Dnevi evropske kulturne dediščine 2022 na OŠ VITANJE
Dnevi evropske kulturne dediščine na OŠ Vitanje sledijo potrebi, da učenci aktivno sodelujejo v procesu »dediščinjenja« od prepoznave enot dediščine do njihovega razvoja s pomočjo varstva in obnove.
Letošnji dnevi so potekali pod skupno temo Trajnostna dediščina.
Vsi učenci naše šole so se odpravili na planinski pohod na različne razgledne točke vitanjske naravne dediščine. Poleg tega so učenci razredne stopnje pod mentorstvom razrednikov na kulturnem dnevu odkrivali in prepoznavali trajnostno dediščino na raznolike načine:
- s spoznavanjem predmetov »iz podstrešja«, likovno upodobitvijo in pripravo razstave (1. razred),
- z raziskovanjem otroških iger dedkov in babic, s pevsko-gibalnim in družabnim izražanjem, z medgeneracijskim pohodom po poteh vitanjskih gradov, skupaj s starimi starši (2. razred),
- s spoznavanjem etnoloških zanimivosti Vitanja, obiskom etnološkega kulinaričnega običaja Vitanjski frouštik in s pohodom na Smereško peč (3.b razred),
- z obiskom etnološkega muzeja Brodej in s pohodom na Stenico (4. razred)
- z uzaveščanjem trajnostnega turizma, kmetijstva, gradnje in odnosa do narave na Vitanjskem, z glasbenim poustvarjanjem pesmi Leti čebelica in pripravo nastopa za Tradicionalni slovenski zajtrk, s spoznavanjem ljudskih glasbil in panjskih končnic ter s pohodom na Stenico in ekološko kmetijo Meglič (5. razred)
- s predavanjem o čebelarstvu, pridelavi medu, vrednotenjem panjskih končnic in prepoznavanjem glasbil na njih, izdelovanjem medenih sveč in peko medenega peciva (6. razred).
Za učence 3. triletja smo pripravili vsebine s področja medosebnih odnosov in vrednot družbe. V sodelovanju z društvom Boljši svet so si učenci najprej ogledali gledališko predstavo SKUPAJ SMO MOČNEJŠI! , kjer so prepoznavali, kako močan vpliv imajo družba in moderna dogajanja v njej na življenje posameznika in družin. Igra je opozorila še na pretrgan stik med mlajšo in starejšo generacijo, na nerazumevanje med njima. Predstava je ponudila rešitev za soustvarjanje boljše družbe prihodnosti v oblikah medsebojnega sodelovanja, povezovanja in solidarnosti.
V nadaljevanju kulturnega dneva so učenci aktivno sodelovali v delavnicah pod skupnim naslovom DAJ SVETU NAJBOLJŠE, KAR IMAŠ IN NAJBOLJŠE SE BO VRNILO K TEBI. Tu so pridobivali spoznanja, da smo ljudje med seboj povezani in da sta povezovanje in sodelovanje temeljni kvaliteti za razvoj uspeha v življenju. Odkrivali so pravila, kako delovati v dobro celote in se zoperstaviti lastni koristoljubnosti. Skozi igro in slikovite primere so spoznali, da žanjemo to, kar sejemo. Skupaj z razredniki so nato pridobljena spoznanja strnili in pripravili prispevke za razstavo.
V času Tedna kulturne dediščine smo na šoli pripravili celovito razstavo z utrinki posameznih aktivnosti kulturnega dneva, razstavo ljudskih glasbil, panjskih končnic, medičarskih izdelkov in fotografij z delavnic.
Želimo, da vrednote trajnostnega razvoja postanejo del naše zavesti, zato Dnevi evropske kulturne dediščine ostajajo naša prioriteta.